Monday, August 19, 2013

SAYA DAN SHAKLEE

Dulu-dulu saya ada juga ambil Shaklee, tetapi tidak secara berkala. Setelah bersara, saya dapati Shaklee masih lagi tegap dan teguh beroperasi. Saya menyertai Shaklee untuk menyelesaikan beberapa masalah diri sendiri:
(1) Semua kawan saya tahu bahawa saya "selsema" 11 bulan dalam setahun. Maknanya, dalam 12 kali mereka berjumpa saya, cuma sekali sahaja mereka tidak perasan saya selsema.
(2) Berat badan sudah bertambah. Perut sudah jalan ke depan (PJK)
(3) Mahu tambah tenaga dan stamina untuk berbasikal lebih jauh lagi, dan lagi...
(4) Sebagai penulis, saya tidak boleh banyak tidur. Namun jika asyik mengantuk sahaja, ubatnya adalah tidur.... Saya akan makan Shaklee untuk mengatasi masalah lesu, mengantuk dan sakit kepala
(5) Saya juga pengidap sakit darah tinggi dan gout.
(6) Ada satu sebab lagi. Saya akan beritahu kemudian...

No comments:

Post a Comment